اطلاعات عمومی

استابلایزر(استابیلایزر) چیست؟

ترانس استابیلایزر

استابلایزر(استابیلایزر) چیست؟

استابیلایزر

ترانس استابیلایزر در معنای لغوی به وسیله ای که باعث تثبیت یا استواری میشود میگویند.

استابیلایزر ولتاژ وسیله ای است که باعث میشود دستگاه برقی شما بدون هیچ نوسانی برق دریافت کند به معنی دیگر این وسیله با افزایش یا کاهش ولتاژ از نواسانات اضافی جلوگیری میکند تا اسیبی به دستگاه شما نرسد.

امروزه اغلب وسیله های الکتریکی تحمل نواسان ولتاژ حتی تا ۱% را نیز ندارند این به این معنا نیست که با کاهش یا افزایش ولتاژ دستگاه به طور کلی خراب شود ولی قطعا میتواند در راندمان ان تاثیر بگذارد و در مرور زمان باعث خرابی شود در نتیجه نیاز ما به این وسیله با توجه به شرایط حال واضح است.

انواع استابیلایزر:

استابیلایزر ها از نظرنوع هسته به سه دسته تقسیم میشوند:

  1.  رله ای
  2. سروو موتور
  3. استاتیک

 

استابیلایزر رله ای: استابیلایزر رله ای یا ترانسی با استفاده از یک اتوترانسفورمر عمل تثبیت ولتاژ را انجام میدهد.در این نوع تکنولوژی چون دقت پایینی دارد عدد ولتاژ را میتواند در یک بازه ثابت نگه دارد و نمیتواند ان را در یک بار تعیین شده تثبیت کند.اصولا این نوع استابیلایزر از نظر کارایی بیشتر شبیه یک ترانس است.

استابیلایزر سروو موتور:این نوع استابیلایزر با بهره گیری از هسته حلقوی بار ولتاژ را به مقدار لازم می رساند.در ساختار این نوع از استابیلایزر ها از یک ترانس خودکار و یک ترانس افزایش دهنده و کاهنده استفاده شده است.

استابیلایزر استاتیک:در این نوع از استالیبلایزر بر خلاف دو نوع  قبلی دیگر از ترانس استفاده نشده و کمبود یا ازدیاد بار را در ریزترین مقادیر توسط ریزپردازنده ها جبران میکند.این تکنولوژی پیشرفته ترین نوع استابیلایزر است و از نظر سرعت تثبیت بار در سریعترین زمان و بالاترین دقت این کار را انجام میدهد.

موارد مصرف انواع استابیلایزر
رله ای :

بیشتر برای مصارف خانگی و اداری تجهیزات نیمه حساس و برخی کارگاه ها توصیه میشود

سروو موتور :

دقت ۵ درصدی این تکنولوژی باعث شده برای موارد صنعتی و نیمه صنعتی دستگاه لیزر سی ان سی دستگاه لیزر مو کارخانجات و کارگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

استابیلایزر استاتیک :

به دلیل دقت بالای این تکنولوژی برای همه مصارف پیشنهاد میشود ولی بیشتر برای دستگاه های فوق حساس و ماینر ها مورد استفاده قرار میگیرد.​

نظرات (1)

  1. میلاد

    +

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Brands: