اطلاعات عمومی

لامپ و انواع آن

Untitled design

لامپ و انواع آن

تعریف:

دستگاه تولید نور برای روشنایی اتاق ها، فضاهای باز یا اشیاء منفرد.

تاثیر لامپ در دکوراسیون:

گاهی اوقات هدف اصلی دکوراسیون یک لامپ است. اما لامپ های تزئینی برخلاف لامپ های کاربردی، نقش مهمی در روشنایی ندارند. اولین لامپ ها چراغ های نفتی اولیه و خرده های چوبی بودند که در نگهدارنده ها نصب شده بودند. شمع هایی که در ظروف مخصوص نگهداری می شدند، نوع دیگری از لامپ های اولیه بودند. توسعه لامپ‌های نفتی و لامپ‌های گازی با اختراع لامپ‌های الکتریکی مدرن با منابع نور به شکل لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های تخلیه گاز فشار بالا دنبال شد.

اولین لامپ:

قدیمی‌ترین لامپ‌ها – ظروف سنگی کم‌عمق و مقعر – در غارنشین‌های فرهنگ مگدالن در پارینه سنگی یافت شده‌اند. لامپ های انئولیتی کشف شده اند که از خاک رس ساخته شده اند. آنها به شکل ظروف کم عمق روی نعلبکی هستند. در دوره‌های بعدی لامپ‌ها با یک مخزن محصور ساخته شدند که دارای دو دهانه بود – یکی برای فتیله و دیگری که از طریق آن چراغ با روغن پر می‌شد. چراغ های سفالی یا برنزی پر از روغن زیتون در یونان و روم باستان استفاده می شد. انواع مختلفی از لامپ ها در قرون وسطی شناخته شده است. برخی از لامپ‌ها در روسیه باستان طراحی چند سطحی داشتند—چند ظرف سفالی بر روی هم نصب شده بودند.

لامپ های امروزی (یک واحد روشنایی کامل به درستی به عنوان لامپ شناخته می شود) از وسایل روشنایی و یک یا چند منبع نور تشکیل شده است. لوازم جانبی شار نور را در فضای اطراف پخش می کنند و چشم ها را از کور شدن توسط منبع نور محافظت می کنند. علاوه بر این، وسایل روشنایی اجازه تغییرات در ویژگی‌های شار نور مانند شدت و ترکیب طیفی را می‌دهند. از دیگر اهداف وسایل روشنایی می توان به نصب منبع نور، اتصال منبع نور به سیستم تغذیه و محافظت از منبع نور در برابر آسیب های مکانیکی و اثرات محیطی اشاره کرد. مهمترین بخش وسایل روشنایی سیستم نوری است که از اجزای نوری تشکیل شده است که بر توزیع و تبدیل شار نور تأثیر می گذارد. چنین اجزایی شامل بازتابنده ها، انکسارگرها، دیفیوزرها، فیلترها، شیشه های محافظ و توری ها یا حلقه های غربالگری هستند. لامپ های دارای منابع نور تخلیه گاز ممکن است شامل وسایلی برای راه اندازی لامپ و تثبیت عملکرد آن باشند.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Brands: